Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A csinosabb pincérnők több borravalót kapnak?

2010. július 27. 22:00 - Meskó Norbert

Céline Jacob és kollégái (2010), a franciaországi Université de Bretagne Sud egyetem kutatói érdekes kutatási eredményről számoltak be, amely összefüggésben van azzal a hétköznapi tapasztalatunkkal, hogy a nők vonzerejének megítélésére pozitív hatással van az arc sminkelése. Néhány vizsgálat is megerősíti ezeket tapasztalatokat. Cox and Glick (1986) eredményei szerint professzionális kozmetikai smink hatására az átlagos kinézetű arcokat nőiesebbnek és szexibbnek észlelték az értékelők. Amikor egy vizsgálatban arra kérték a női résztvevőket, hogy egy profi modell portréjának több változatát értékeljék (erősen sminkelt, közepesen sminkelt és smink nélküli arcképeket), akkor azt találták, hogy a nőiesség és a szexuális vonzerő megítélése összekapcsolódott a smink használatával (Workman and Johnson 1991).

Az olyan szakmákban, ahol szokás borravalót adni, az összeg mértéke és a munkavállaló fizikai vonzereje között néhány vizsgálatban találtak már pozitív összefüggést. Például Lynn (2009) eredményei megmutatják, hogy a vizsgálatban résztvevő pincérnők borravalójának összegét növelte mellméretük nagysága és az, ha szőke hajat viseltek, de csökkentette a nagyobb testméret. Egy korábbi vizsgálatban is összefüggést találtak a borravaló nagysága és a pincérnő hajviselete között: ugyanaz a pincérnő nagyobb összegeket kapott, amikor virágot viselt a hajában, mint amikor nem díszítette így magát (Stillman és Hensley 1980).

Jacob és mtsi. (2010) azt vizsgálták, hogy a pincérnők által viselt smink milyen hatással van a vendégek borravaló fizetési hajlandóságára. A vizsgálat helyszínéül egy valóságos éttermet választottak egy közepes nagyságú francia városban, ahol 274 egyedül érkező vendég (186 férfi és 96 nő) viselkedését vizsgálták. Két pincérnőt vontak a vizsgálatba (19 és 20 éveseket), akiket nem informáltak a vizsgálat céljáról és a korábbi hasonló vizsgálatok eredményéről sem volt tudomásuk. A vizsgálatot négy héten keresztül folytatták minden nap (a hétvégék kivételével) ebédidőben, mert ilyenkor a vendégek rendszerint egyedül érkeztek. A sminkelést egy kozmetikus végezte, aki az arcokat akkor is megtisztította és hidratálta, amikor a vizsgálatban a "smink nélküli helyzet"-hez készítette el az arcokat. Amikor pedig a vonzerőt növelő sminket készítette, akkor a szemet, járomcsont régiót és az ajkakat színezte.

Mivel a francia szokások szerint a számla tartalmazza a felszolgálás díját is, az első, amire a vizsgálatban kíváncsiak voltak, hogy egyáltalán hagyott-e a vendég borravalót. Azt találták, hogy a smink hatására a pincérnők gyakrabban és nagyobb összegű borravalót kaptak a férfi vendégektől, mint anélkül. Érdekes, hogy a női vendégek borravaló-adási viselkedésében nem találtak különbséget attól függően, hogy a pincérnők viseltek-e sminket vagy sem. Elképzelhető, hogy a pincérnők sminkkel megnövelt szexuális vonzereje a vizsgálatban résztvevő férfiakat azért késztette magasabb összegű borravaló adására (mint a nőket), mert egyszerűen azt szerették volna, ha a csinos fiatal nő ezen keresztül felfigyel rájuk.

Forrás

  • Cox, C. L., Glick, W. H. (1986). Resume evaluation and cosmetics use: whenmore is not better. Sex Roles 14, 51–58.

  • Jacob, C., Guéguen, N., Boulbry, G., & Ardiccioni, R. (2010). Waitresses' facial cosmetics and tipping: A field experiment. International Journal of Hospitality Management, 29(1), 188-190.

  • Lynn, M. (2009). Determinants and consequences of female attractiveness and sexiness: realistic test with restaurant waitress. Archives of Sexual Behavior. 38, 5, 737-745.

  • Stillman, J. W., Hensley, W. E. (1980). She wore a flower in a hair: the effect of ornamentation on nonverbal communication. Journal of Applied Communication Research 1, 31–39.

  • Workman, J. E., Johnson, K. K. (1991). The role of cosmetics in impression formation. Clothing and Textiles Research Journal 10, 63–67.

  • komment

    A bejegyzés trackback címe:

    https://paleoszex.blog.hu/api/trackback/id/tr5013678052

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.